25 August 2009

En svart Svensson på besök hemma i Svedala.

För ett tag sen fick jag tipset att man kan översätta hemsidor med Google. Super eftersom mamma ju hela tiden önskat att jag egentligen ska skriva på svenska. Fast då jag så hårdnackat fortsätter att leva i illussionen att jag är en ganska cool internationell människa så har jag envist fortsatt att skriva på engelska även om jag med tanke på var jag är vore mycket coolare om jag skrev på franska. Hur som helst, jag skickade tipset vidare, och föräldrarna satte det genast i verket. Det fungerar faktiskt ganska bra, men det gav också en hel del goda skratt. Bland annat så heter tydligen smed blacksmith med ett ord på engelska och jag hade gått för långt i min iver att skriva ihop på svenska (jag blir vansinnig när folk skriver isär) och isär på engelska. Vad jag skrivit, black smith, översattes helt enkelt till att jag är en svart Svensson :)
Hur som helst, jag spenderade nyligen tio mycket härliga dagar hemma i Sverige, och utan stress hann jag med en hel del. Korten får tala för sig själva, men som jag kort och gott sammanfattade den på facebook: rabarberkräm, salta bad, söta bad, kantareller, en överraskningsfest och ett bröllop. På det hela taget en lyckad sejour i Svedala. Så sprang jag ju på två Criselandare också.